المستوى الأول

رمز المقرر

اسم المقرر

متطلب سابق

عدد الساعات

101-1 سلم-2

الثقافة الإسلامية 1

--

2

101-1عال-2

مهارات الحاسب

--

2

101-1عرب-2

المهارات اللغوية

--

2

101-1 فيز- 4

فيزياء عامة

--

4

101-1نجل -6

برنامج اللغة الإنجليزية المكثفة-1

--

6

المجموع

16

تحميل توصيف مقررات المستوى الأول

المستوى الثاني

ريض- 31-101

رياضيات- 1

--

3

كيم- 41-101

كيمياء عامة

--

4

نفس- 21-101

مهارات التعلم والتفكير

--

2

نهج- 21-101

مهارات الاتصال

--

2

102-1نجل -6

برنامج اللغة الانجليزية المكثفة-2

--

6

المجموع

17

تحميل توصيف مقررات المستوى الثاني

المستوى الثالث

102-1 سلم-2

الثقافة الإسلامية- 2

101-1 سلم-2

2

عرب- 21-201

التحرير الكتابي

--

2

حيا- 41-211

أحياء عامة

--

4

احص- 21-212

مبادئ الإحصاء

--

2

ريض- 4 1-224

  حساب التفاضل والتكامل  1

ريض-31-101

4

ريض- 31-231

أسس الرياضيات

--

3

المجموع

17

تحميل توصيف مقررات المستوى الثالث

المستوى الرابع

103-1 سلم-2

الثقافة الإسلامية - 3

102-1 سلم-2

2

201-1 ترخ-2

تاريخ المملكة العربية السعودية

--

2

210-1 ترب-2

الشباب و قيم المواطنة

--

2

ريض- 31-222

( حساب التفاضل والتكامل( 2

ريض- 4 1-224

3

ريض- 31-223

المعادلات التفاضلية العادية

ريض- 4 1-224

3

ريض- 31-232

جبر خطي

ريض- 31-231

3

ريض- 31-282

نظرية الأعداد

ريض- 31-231

3

دار- 21-301

ريادة الأعمال

--

2

المجموع

20

تحميل توصيف مقررات المستوى الرابع

المستوى الخامس

104-1 سلم-2

الثقافة الإسلامية- 4

103-1 سلم-2

2

طبع- 21-201

الصحة واللياقة

--

2

دار- 11-212

العمل التطوعي

--

1

ريض- 31-323

تحليل المتجهات

ريض- 31-222

3

ريض- 31-331

( الجبر المجرد ( 1

ريض- 31-231

3

ريض- 31-341

( تحليل حقيقي ( 1

ريض- 31-222

3

احص- 31-361

نظرية الاحتمالات

ريض-31-224

3

المجموع

17

تحميل توصيف مقررات المستوى الخامس

المستوى السادس

علم- 21-313

أساسيات البحث العلمي في العلوم

--

2

كيم- 21-314

مقدمة في تقنية النانو

--

2

فيز- 21-315

الطاقة المتجددة

--

2

ريض- 31-321

التحليل العددي

ريض- 3 1-223

3

ريض- 31-342

( تحليل حقيقي ( 2

ريض- 31-341

3

ريض- 31-371

رياضيات تطبيقية

ريض- 31-222

3

ريض- 21-381

برمجة الحاسب للرياضيات

ريض- 31-224

2

المجموع

17

تحميل توصيف مقررات المستوى السادس

المستوى السابع

ريض- 31-421

دوال خاصة

ريض- 31-223

3

ريض- 31-431

( جبر مجرد ( 2

ريض- 31-331

3

ريض- 31-441

التحليل المركب

ريض- 31-341

3

ريض- 31-451

التوبولوجي

ريض- 31-341

3

ريض- 31-453

الهندسة التحليلية في الفراغ

--

3

احص-3 1-462

الإحصاء الرياضي

احص-3 1-361

3

ريض- 31-472

ديناميكا الموانع

ريض- 31-371

3

المجموع

21

تحميل توصيف مقررات المستوى السابع

المستوى الثامن

ريض- 31-422

المعادلات التفاضلية الجزئية

ريض- 31-222

3

ريض- 31-442

تحليل دالي

ريض- 3 1-342

3

ريض- 31-446

نظرية القياس

--

3

ريض- 31-452

الهندسة التفاضلية

ريض- 31-222

3

ريض- 31-481

مقدمة في نظرية الرسومات

ريض- 31-231

3

ريض- 21-482

مشروع بحث

علم- 21-313

3

ريض- 21-484

بحوث عمليات

ريض- 3 1-371

3

المجموع

21

تحميل توصيف مقررات المستوى الثامن


Program learning outcomes (according to the National Qualifications Framework)

1. Cognitive:

By successfully completing this program, we expect that the graduate will be familiar with:
1.1. Basic and advanced concepts in Islamic culture.
1.2. The concepts and basics of the Arabic language.
1.3. Computer concepts and basics.
1.4. Concepts of Effective Communication.
1.5. Concepts and rules of the English language.
1.6. General concepts in the physical sciences.
1.7. General concepts in chemistry sciences.
1.8. General concepts in biology.
1.9. General concepts in some modern sciences.
1.10. Mathematical analysis concepts and proof methods.
1.11. Concepts of modeling and mathematical formulation of natural phenomena and other phenomena using differential equations.
1.12. Concepts of approximation and methods of maximization.
1.13. Concepts of mathematical logic.
1.14. Different methods of solving ordinary and partial differential equations.
1.15. Concepts and methods of numerical analysis.
1.16. Algebraic concepts.
1.17. Statistical concepts.
1.18. Concepts of probability theory.
1.19. Topological concepts.
1.20. Fundamentals and Ethics of Scientific Research.

2. Perceptual skills:

With the successful completion of this program, we expect that the graduate will be able to:
2.1. Discuss and explain some mathematical theories and their proof methods.
2.2. Determines the correctness of mathematical proof.
2.3. The mathematical proof is formulated correctly.
2.4. Determines the existence of solutions to ordinary and partial differential equations.
2.5. Handles algebraic problems.
2.6. Discusses solving differential equations.
2.7. Formulate a mathematical model for some natural and other phenomena using differential equations.
2.8. Discuss and analyze the topological characteristics.
2.9. Apply numerical methods to solve some applied problems.
2.10. Computer is used to solve some mathematical problems.
2.11. Discusses and analyzes mathematical analysis issues.
2.12. Apply the rules and concepts of functional analysis.
2. 13. It deals with statistical problems and applies statistical inference methods.
2. 14. Discuss, explain and solve some applied mathematics problems.
2. 15. Apply rules and principles of dynamic analysis.
2. 16. Discuss and study the abstract properties of algebraic systems.
2. 17. Study and determine the properties of functions.
2. 18. Apply the theory of probability.
2. 19.Study and analyze a probability model.
2. 20. Discuss some modern sciences and their applications.
2. 21. Puts a research proposal around a  research problem.

3. Personal skills and responsibility:

With the successful completion of this program, we expect that the graduate will be able to:
3. 1. Express mathematical ideas in a correct way, orally and in writing.
3. 2. It collects and analyzes information and uses it to develop results.
3.3. He makes the decision.
3. 4. Solve problems.
3. 5. Communicate effectively.
3. 6. Self-learning and continuously.

4. Communication skills, IT skills and numerical skills:

With the successful completion of this program, we expect that the graduate will be able to:
4. 1. Communicate effectively.
4. 2. Correctly formulate a mathematical relationship.
4. 3. He writes a coherent and correct mathematical proof.
4.4. He can present a mathematical argument verbally.
4. 5. Uses computer technologies and their applications in mathematical sciences.
4. 6. Uses information technology and databases to obtain information.​